EFOP 3.9.2-16-2017-00007

Humán kapacitások fejlesztése a Kunszentmiklósi járásban

Közösségi vetélkedőkkel egybekötött interaktív előadássorozat szervezése és lebonyolítása

A hátrányos helyzetű régiókban tapasztalható, hogy a környezetvédelem, a fenntarthatóság problémája kevéssé jelenik meg az ott élők mindennapjaiban.

A Fénykörközösség Nonprofit Kft. konzorciumi partnerként vesz részt az az EFOP-3.9.2-16-2017 pályázat keretében megvalósuló alábbi projektekben:

A Fénykörközösség Nonprofit Kft. vállalása, hogy Ökoversennyel egybekötött interaktív előadások szervezésével és lebonyolításával (településenként 1 előadás és 1 verseny), és Közösségi vetélkedőkkel egybekötött interaktív előadássorozat szervezésével és lebonyolításával, az együttműködési készségek és a projektgondolkodással kapcsolatos egyéni és közösségi kompetenciák megismerése érdekében (településenként 2 előadás, tréning) tevékenységekkel járul hozzá az Informális és nem formális képzésben résztvevő gyerekek és fiatalok (7-24 éves korúak) száma indikátor teljesítéséhez.

Az EFOP-3.9.2-16-2017 pályázat keretében megvalósuló programjaink célja, hogy fontos, környezettudatossággal kapcsolatos tartalmakat adjunk át az iskolásoknak, a gyerekeken keresztül pedig a szülőket, pedagógusokat is érzékenyítse a megújuló energiák, a szelektív hulladékgyűjtés vagy az újrahasznosítás területén.

ÖKOVERSENNYEL egybekötött interaktív előadások szervezése és lebonyolítása. (településenként 1 előadás és 1 verseny) - A fenntartható fejlődéssel kapcsolatos ismeretek bővítése, öko-tudatosság fejlesztése céljából szervezett programokon való részvétel.

Közösségi vetélkedőkkel egybekötött interaktív előadássorozat célja

Közösségi vetélkedőkkel egybekötött interaktív előadássorozat szervezése és lebonyolítása, az együttműködési készségek és a projektgondolkodással kapcsolatos egyéni és közösségi kompetenciák megismerése érdekében. (Településenként 2 előadás, tréning) - A program során az alap- és kulcskompetenciák elsajátításának támogatása tevékenység csoporthoz tartozó programokban résztvevő, támogatásban részesült tanulók.

A Közösségi vetélkedőkkel egybekötött interaktív előadássorozat fő célja a szociális és állampolgári kompetencia, valamint a természettudományos kompetencia fejlesztése.

A személyes, értékalapú, személyek és kultúrák közötti párbeszédre nyitott szociális és állampolgári kompetenciák a harmonikus életvitel, valamint a közösségi beilleszkedés feltételei. A közjó iránti elkötelezettség és tevékenység felöleli a magatartás minden olyan formáját, amelynek révén az ember hatékony és építő módon vehet részt az egyre sokszínűbb társadalmi és szakmai életben, továbbá – ha szükséges – képes a konfliktusok megoldására. Az állampolgári kompetencia kialakítása során olyan képességekre és készségekre is támaszkodni kell, mint a közügyekben kifejtett hatékony együttműködés, a helyi és a tágabb közösségeket érintő problémák iránti érdeklődés, valamint a megoldásuk során tanúsított szolidaritás. A kiegyensúlyozott kapcsolatok és a társadalmi életben való aktív, sikeres részvétel érdekében elengedhetetlen a normatudat és az általánosan elfogadott magatartási szabályok elsajátítása.

Az egyén, a közösségek és a természet harmóniájának elősegítése a nevelés-oktatás rendszerének kiemelt feladata. A kísérletezés, a megfigyelés, a természettudományos gondolkodás differenciált fejlesztése és alkalmazása, a műszaki ismeretek hétköznapi életben is használható elemeinek gyakorlati elsajátítása a NAT kiemelten fontos tartalma. Cél, hogy a természettudomány ismeretei és módszerei úgy épüljenek be a diákok gondolkodásába és tevékenység-repertoárjába, hogy előhívhatók legyenek a mindennapi problémák értelmezése és megoldása során.

A megvalósuló előadások, versenyek, vetélkedők, játékok a következő szakmai területeken biztosítanak célzott ismeretátadást nem formális, informális tanulás formájában: - energia-takarékosság és energia-hatékonyság, - megújuló energiák, - alkalmazkodás a klímaváltozáshoz, - környezetbarát közlekedés, - a fenntarthatóságot szolgáló életciklus alapú fogyasztói szemlélet elterjesztése.

A közösségi vetélkedők és interaktív előadások illeszkednek a Nemzeti Alaptantervhez és a kerettantervekhez. A fenti témákban ismertetése során az előadók pedagógiailag alátámasztott módszertanokat, technikákat (kooperatív csoportmunkában való oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, stb.) alkalmaznak. A modulok úgy épülnek fel, hogy a hátrányos helyzetű tanulók számára is releváns ismereteket nyújtanak. A célcsoportot az általános iskolai felső tagozat alkotja.